fredag, augusti 29, 2008

Smålspejs

Just nu springer gammelfarfar feber åttor på min rygg, och jag har spenderat de senaste dagarna inkokongad framför den ena dåliga filmen/teveprogrammet framför det andra. Eftersom detta inte är ett stadie jag uppskattar särskilt mycket (det är alltid lite kul i EN dag) så tänker jag bryta sjukan genom att delta i en utställning i morgon, eller rättare sagt på lördag klockan sju.

Här är pratet:

Small Space är ett litet utrymme både i fysisk och idémässigbetydelse. Där vill vi placera konst, musik och annan kultur i oväntadesammanhang och locka fram dem som pular med kreativa projekt i Uppsalaoch på annat håll. Vi ordnar olika typer av arrangemang för en tillsvidare begränsad publik där konstnärer, författare, musiker med flerakan kommunicera med sitt skapande. Arrangemangen kan lyda under någontyp av tema eller spreta åt alla håll. Förhoppningen är att skapanågot levande, spännande och inspirerande i Uppsala, utan storapretentioner men med växande ambitioner. Konsten ska få ett trevligt vardagsrum att husera i, där folk kan umgås avspänt med den, kanskemed en öl i handen.

Förutom en utställning och distrobord av mig, så utlovas det mer storverk av uppsalas best and brightest, nämligen Elin Önnevall, Katarina Seth (som äger ena halvan av en boxningsring nere vid mitt ICA) Erik Ejevall, och säkert några till. Sju på Kvällen asså, adressen är Gropgränd 4, (bakom universitet) Jag tar emot gåvor i form av treo och varmvattenskuddar.

Inga kommentarer: