måndag, mars 03, 2008

Kreativ Krukväxt

Jag drabbades för ett kort tag sedan av ett väldigt smygigt virus, som hoppade på mig under en snabb tripp till stockholm, ett sånt där virus där man riktigt känner att man blivit drabbad av någonting sekunden det träffar en. Efter en lång promenat ut till Sunnersta hade nu den lilla gynnaren legat och grott, och väntat på en stund där min kropp var i ett sårbart läge. Så strax efter att jag kravlat mig upp på sunnerstasluttningen, så såg jag små bubblor framför mina ögon. Natten efter det så skakade jag runt som regan i exorcisten, och sprutade svett tårar, snor och spyor över vartannat.
Till min stora sorg missade jag allt roligt som jag skulle göra i stockholm under helgen. Fast jag såg din bok, fabian, och den var jättefin.

Efter en helg i sängen är jag på bättringsvägen nu, men är ganska rejält utmattad. Så för att påskynda mitt tillfrisknande så kör jag ett litet medley av två fina youtubeklipp.









Strax innan jag Sjukade ner mig så gjorde jag färdigt lite jobb. En serie till Serietabloiden KUTI, och ett bidrag till Fantagraphics bok Beasts. (mer om den sen.)

Som ni ser i all min vintermisär, så är jag tillbaka lite i samma landskap som när Ewok Kings började, fast jag lutar mer mot djungler och tropiska skogar. (Jag tror att julens överdoserande av Herzogfilmer börjar betala av sig)

Jag tänker lite på att mina mest kreativa faser är under vår/sensommar, då mina bästa idéer brukar komma. Under hösten och vintern går jag in i en kokong, och får inte ut så mycket av mig själv. I så fall är jag en kreativ krukväxt.

Inga kommentarer: