fredag, mars 28, 2008

Hagga i ny Festblåsa

Nu börjar mitt påsklov lida mot sitt slut, men det känns som om jag spenderat det bra. Jag har suttit senaste veckan och photoshoppillat mitt gamla hängsmycke "Att sova och Drömma om Mat", översatt gamla texter, och gett serien i största allmänhet en skoputsning. Det känns underbart att vara lite anal över en serie för en gångs skull, i stället för min gamla tradition att överge en serie mentalt när jag är klar. Det känns fint att ge serien omsorgen den förtjänar för en gångs skull.

Jag brukar vanligtvis spotta och svära över att behöva jobba med photoshop igen, (dålig arbetssituation: oergonomisk stol, konstig sittposition, för gammal mus och barnens bibel i stället för musmatta) men nu har det gått som en dans. Detta beror nog på att jag glömt bort en hel den från när gjorde min förra Electrocomic, så nu känns det som om jag lyckats gå runt alla felen jag gjorde när jag monterade Ewok kings, genom att bara vara äldre och visare.

Mitt föredrag gick förresten av stapeln i går. I en av Uppsala Slotts udda salar, så talade jag i 45 minuter om Ewok Kings och ASODOM, och varvade det med googlebilder och kitsch. Den lilla salen var så full som det bara gick, och de flesta verkade gå därifrån nöjda. Happy Happy! Jag hoppas det blir fler tillfällen som dethär igen, då jag föreläser pinsamt lite för att vara så pass snackig som jag är.
Nåväl, under tiden ni väntar på Att sova och drömma om Mat redux, så kan ni faktiskt läsa den redan nu på den ständigt dräktiga seriehönan Cigarett! Men då svenska versionen, och utan ny titelruta, men fortfarande samma fantastiska serie. Eller så kan ni ladda ner min förra electrocomic, "In these Woods we are Ewok Kings" än en gång, och låta era ögon fuktas av de underbara bilderna utfläkta över er skärm, aldeles aldeles gratis.

Inga kommentarer: