torsdag, januari 15, 2009

Docki




Bara ett par dar kvar tills jag åker nu, och jag borde verkligen packa. I går var jag nere på stada med Anna och köpte upp ett stort berg av olika läkemedel som skall hjälpa min kropp att inte gå en för tidig död till mötes, men med lite tur kommer det mesta inte att behövas. (förutom solskydd och resorb, som jag äter som det vore godis)
Fortfarande en del kvar av förberedelserna innan jag kan pusta ut. Förhoppningsvis har pengarna från Kartago kommit in om någon dag eller två. Tills dess så förbereder jag Riga, och ser till att allt är på plats. Tanken är att jag skall ställa ut Originalen från Att Sova och Drömma om Mat, (som är sjukt små, men får en liten monter) projicera Ewok Kings på en vägg, och visa ASODOM-filmen på en annan, eller växelvis med seriebildspelet. Jag har tänkt att ställa ut barnskyltdockor utklädda till karaktärer från ASODOM, som skall stå runt omkring i rummet. Nu hörde de precis av sig och sa att de bara kan fixa dockor i vuxenstorlek. Det motgår idén lite, för då kanske figurerna blir snäppet mer resliga och läskiga. Plus att de kräver mer kläder, och jag kan bara packa så mycket.

Äsch, mexikomexiko. Det är där det gäller. Jag sitter och läser på och blir mer och mer exhalterad över alla grejer vi kommer att se och göra. Där passar det fint att klämma in bilder från La Isla de las Munecas, en ö nånstans i krokarna runt mexico city, som ser ut att vara direktplockad ur black hole. (bilderna snodde jag härifrån.)

Inga kommentarer: