onsdag, maj 16, 2007

Det Ulliga Barnet!

Den som tar en titt på det jag gjort kan väl dra slutsatsen att allting som är hårigt är min vän. En annan vän av håriga saker är Karin Söderquist, som delar min fascination för Alice Doherty, även känd som "The Minnesota Wooly Baby".
Väldigt lite information finns om Alice, men som ni ser finns allt dokumenterat på sidan Showhistory, en utmärkt resurs för alla som gillar gamla bleknade foton av folk utanför de rådande normerna över vad som var en sund och frisk medborgare på den tiden.
Karin och jag bestämde oss för att bildbattla i Aliceporträtt:


Mer är på väg, jag sitter och filar på ett as we speak. Under tiden kan ni kolla in Showhistory för fler Alicebilder, och Karins Deviant för ännu ett linoporträtt, och mer! Goodness!

1 kommentar:

Anonym sa...

"En vän av håriga saker", det låter ju jätte fint. Nu blev jag sjukt peppad att göra fler Alice bilder!