tisdag, september 12, 2006

Jag vill ha en Klo


Det var ett tag sen jag uppdaterade, men det är av en anledning.
De senaste två veckorna har jag tecknat två sidor om dagen för att få den färdig för alla evenemang jag vill klämma in den i. (tänk Bokmässan...)
Det har självklart medfört att jag har fått göra eftergifter i mitt privatliv, då jag spenderar 10-12 timmar om dagen i studion med koffein som största drivkraft, och min lägenhet ser ut som sju svåra år. Bra nyheter i alla fall, i att jag bara har sju sidor kvar, och sen står hela kakan på bordet. Ser fram emot att se hela grejen som en fin liten trycksak i min hand, i stället för en val att brottas med.
Nä, där var jag orättvis. Serien är kanske den längsta jag jobbat med (runt 34 sidor) men den har varit förvånansvärt behaglig att jobba med. Aldrig har jag känt prestationsångest och tyckt att det jag gör är skit, utan mitt jobb har varit hyfsat lustfyllt, men dock tärande på nacke och handleder. Jag räknar med att använda en liten kommunal gripklo vid månadsskiftet.

Inga kommentarer: