måndag, december 10, 2007

Cheikh Kalipha rockar min soffa!

Kan någon förklara vad denhär gjorde mellan mina soffkuddar när jag städade? Allvarligt, det är helfestligt och småläskigt samtidigt!
Cheikh Kaliphas hemsida säger ingenting. Jag hoppades att han skulle posta några andra bilder av sig själv förutom sitt passfoto, men sidan lämnar mer frågor än svar. Och clipartbilder av lejon. Men vem lämnade den i min soffa? Var det han? Har Cheikh Kalipha druckit upp den sista mjölken i kylen? Varför jag? Hjälp!

Efter lite googlingar ser jag att Cheikh Kalipha är en Västafrikansk Marabout, och om man borstar lite på sin skolfranska så kan man se att han är bra mot de flesta kärleksproblem, tur i spel, och andra saker hans gelikar också erbjuder. Uppenbarligen så är Shamanflyers som de Kaliphas här kult i frankrike, och det finns ett par bloggar där ute där folk fnissar åt kalipha och hans magiska krafter. Fast det förklarar inte vad fan han gör bland solrosfröna mellan mina soffkuddar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg för nåra år sen ett gammalt typ TV3-s version av Uppdrag Granskning där det var nån stackars tomte som blivit rippad på typ 40 000 av en sån här snubbe....En marabout som bodde i Bredäng eller liknande. Och inte hade han blivit av med sina onda andar heller!

Life

Kolb sa...

Jag kan förstå ganska lätt om någon skulle känna sig så pass hotad av kalipha att de skulle ge efter för hans krav. Kolla bara på bilden! Han är ett flygande huvud för bövelen!